Stress er sunt

Jeg er på seminar med denne nye mergen, it's very exciting. Vi har gått gjennom Hopes and fears. I den første workshopen var jeg så heldig å få jobbe med Tallulah, yogien jeg har hørt så mye bra om. Hun hadde mange dype, gode tanker. Blant annet vekket hun en del refleksjoner i meg rundt det med stress, med utsagnet "stress er sunt". Det er jo en ganske ny tankegang for meg, så jeg måtte google. And I have GOOOOD news!

1) Stress forbrenner fett!
I stress øker kortisol-nivåene, som aktiverer brune fettceller.

2) Stress fremmer networking!
Under stress øker positiv og skjerpet adferd, man blir mer pålitelig, åpen for andre og deler mer av seg selv.

3) Stress styrker immunforsvaret.
Fight-or-flight-responsen aktiveres , og den hindrer oss i å bli syk eller skadet

Imagine that, lovelies!
Stress more, but #alwaysbebeautiful!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Yay-ga!

It's called homo sapiens

Carte Blanche